Nytt ÅRSMÖTE 24 april 2020

Varmt välkomna till Air Swings årliga Årsmöte 2020!

P.g.a. corona-krisen så fick vi ställa in årsmötet den 14 mars. Nu siktar vi på ett nytt årsmöte fredagen den 24 april. Denna gång kommer vi att hålla mötet på internet via verktyget Zoom. Läs mer om verktyget Zoom längre ned.

Anmäl er till årsmötet här.
Anmälan stänger tisdag kl. 23:59

Två dagar innan mötet så kommer detaljer om deltagande att skickas ut till de som är anmälda (kolla i spamkorgen om du inte fått något). Anmälan stänger därför natten mot onsdagen.

Ett testmöte kommer att hållas onsdagen två dagar innan kl. 19:00, för att testa tekniken. För deltagande krävs en smartphone/surfplatta/dator.
Den som inte har detta, eller av annat skäl absolut inte kan delta via internet, så har vi ett fåtal fysiska platser i centrala Linköping (ange i så fall detta inkl motivering i fältet ”Eventuella upplysningar i samband med bokningen” senare i bokningen).

Vi är en ideell förening, dvs det är våra medlemmar som bestämmer vad vi ska göra i föreningen. Därför hoppas vi att många vill delta på årsmötet, trots omständigheterna. Naturligtvis krävs medlemskap. Du som inte redan är medlem kan anmäla dig, och får då betalinformation med bekräftelsemailet, och sedan blir du antagen när medlemskapet har betalats.

Viktiga tider:

• Tisdag 21 april kl. 23:59: Anmälan stänger.
  • Onsdag 22 april, dagtid: Information om teknik för deltagande.
  • Onsdag 22 april kl. 19:00: Ett testmöte kommer ordnas via Zoom.
  • Fredag 24 april:
    • 18:45: Dörrarna till det digitala mötesrummet öppnas.
    • 18:50: Lite information om hur mötet kommer gå till, samt en övningsomröstning.
    • 19:00: Årsmötet startar.

OBS. Anmälan till årsmötet är upplagt som en kurs i anmälningssystemet. Det kan göra att vissa formuleringar verkar konstiga, vi ber om överseende med det.

Vad är ”Zoom”?

Zoom är ett system för videokonferens, som har fått ett väldigt uppsving nu under Corona. De har hemsidan zoom.us. Det behövs inget konto för att kunna delta på Air Swings årsmöte, även om det är möjligt att skapa ett. Själva konferensen/årsmötet kan du delta på antingen direkt i webbläsaren (fungerar inte i alla läsare), eller så kan du ladda ner en app/program till din telefon/surfplatta/dator. Det går även att ringa in till ett zoom-möte via vanlig knapptelefon. Du behöver inte ha en webbkamera för att delta. Exakta uppgifter för att delta skickas som sagt ut på onsdag.